JAK WYGLĄDA POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA W NASZEJ SZKOLE?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniom polega w szczególności na:
- rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia,
- rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w szkole,
- wspieraniu potencjału rozwojowego ucznia i stwarzaniu warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły oraz w środowisku społecznym,
- wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych,
- rozwijaniu umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli w celu zwiększania efektywności pomocy udzielanej uczniom.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:
- rodzicami uczniów,
- Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
- placówkami doskonalenia nauczycieli,
- szkołami i placówkami,
- organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Ponadto wsparcia udzielają uczniom oraz rodzicom:
- nauczyciele,
- wychowawcy,
- specjaliści.
W naszej szkole czas dla dzieci i ich opiekunów zawsze znajdą pedagog, psycholog szkolny. W ich gabinecie nie tylko odbywają się poważne rozmowy, lecz także w czasie przerwy dobiegają stamtąd radosne odgłosy zabawy naszych uczniów.
„Pracując na stanowisku pedagoga szkolnego staram się wyposażyć uczniów w umiejętność radzenia sobie z pojawiającymi się trudnościami dnia codziennego. Dobro moich uczniów stawiam na pierwszym miejscu. Zawsze staram się służyć wsparciem i pomocą. Zapraszam również do współpracy Was, drodzy Rodzice - wspólnie będziemy poszukiwać rozwiązań oraz wspierać aktywne życie dzieci” Pani Karolina
„Jako psycholog szkolny czuję się rzecznikiem praw dziecka, zawsze stoję po stronie dobra dziecka. Współpracuję z rodzicami, gronem pedagogicznym, instytucjami niosący i pomoc tak by znaleźć jak najlepsze rozwiązania trudnych sytuacji. Na prośbę wychowawców prowadzę warsztaty w klasach dotyczące emocji, poczucia własnej wartości, hejtu, akceptacji własnego ciała. Moi uczniowie i uczennice to ludzie, w których kompetencje wierzę, zawsze traktuję ich i ich problemy poważnie i staram się usłyszeć to co chcą mi przekazać” Pani Bogna